fredag den 5. august 2011

Skønne filmklassikere på biblioteket!

For et par måneder siden lå jeg træt og udkørt på min sofa efter arbejde og flippede igennem alle de mange fjernsynskanaler. Men fandt absolut intet af interesse. -Og så pludselig faldt jeg alligevel over noget: Kat på et varmt bliktag fra 1958 med Hollywoods egen Elizabeth Taylor. -Siden da har jeg været hooked; jeg forsluger mig i Hollywoodklassikere så det halve kunne være nok! Den Gyldne Æra i Hollywood er fuld af glamour, skønhed, kærlighed og -til en vis grad- vel også naivitet. Filmklassikerne er en herlig kulturarv og bør nydes andægtigt på sofaen med tæpper, popkorn og chokolade.

Biblioteket har en række af Hollywoods klassikere på dvd: Easter Parade, Casablanca, Sabrina, My Fair Lady, Breakfast at Tiffany's er kun et par af de titler, som findes på Hillerød Bibliotek.

På Cinemateket i København spilles i disse dage gamle James Dean-film. Der er så hyggeligt på Cinemateket! Og der er ofte gode klassikere på plakaten. Cinemateket er bestemt et besøg værd. -Måske en idé til en regnvejrsdag i løbet af den danske sommer. Kom forbi biblioteket og hent Cinematekets program eller tjek Cinematekets egen hjemmeside her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar