torsdag den 11. august 2011

Jarle Bernhoft



Da jeg var ung, var jeg ikke helt vild med at gøre rent.
Men af og til skulle det jo gøres. For at lette arbejdet satte jeg en plade på pladespilleren.
Det var stensikkert Earth Wind & Fire. Numrene Boogie Wonderland og September er eminente at vaske gulv til.
Forleden vaskede jeg gulv til den norske Jarle Bernhoft.
Han er musiker og sanger i verdensklasse.
Bernhoft har høstet roser for sin soulede vokal, og er blevet sammenlignet med koryfæer
som Sly Stone, Stevie Wonder og Curtis Mayfield.
Han er dog helt sin egen , spiller alene på scenen, kun med et par guitarer, rytmebox og alskens elektronik.
 Lad os lige hive superlativerne  og gulvskrubben frem…

1 kommentar:

  1. Jeg har altid ment, at jeg slet ikke er til elektronisk musik. Jeg forstår overhovedet ikke genren. -Troede jeg. Jarle Bernhoft er jo virkelig god! Og enestående original. Tak, Marianne for en god musikoplevelse og for, at du har udvidet min horisont! Efter dit indlæg på bloggen har jeg været på youtube og hørt, hvad Barnhoft ellers har lavet. -Og jeg tilstår, at jeg har lyttet til hans musik hele morgenen, inden jeg tog på arbejde.

    SvarSlet