lørdag den 17. september 2011

Carsten Jensen: Horisonter

Rejsebeskrivelser er normalt ikke det første, jeg kaster mig over, men glad blev jeg, da jeg så en ny samlet udgave af Carsten Jensens to fantastiske rejsebeskrivelser: 'Jeg har set verden begynde' og 'Jeg har hørt et stjerneskud'. En moppedreng på 1069 sider med titlen 'Horisonter' - og noget af det bedste, jeg har læst længe.

Carsten Jensen starter sin rejse i Rusland, Kina, Cambodia og Vitnam, videre til Stillehavsøerne og Sydamerika. Overalt er Carsten Jensen iagttagende, reflekterende og analyserende og giver os portrætter af mennesker fra de mest forskelligartede kontinenter og kulturer.
Jeg synes Carsten Jensens sprog er vidunderligt og rejsebeskrivelserne er en oplevelse ud over det sædvanlige.
Bøgerne udkom oprindelig i 90'erne - men kan sagtens læses igen i dag.

Du kan bestille bogen her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar