onsdag den 20. oktober 2010

Paolo Russo


Pianisten Paolo Russo kom til Danmark fra Italien, fordi han havde fået en dansk kæreste Katrine. Da kæresten fik leukæmi indgik Paolo Russo en pagt med sig selv. Hvis han lærte at spille på den argentinske harmonika bandoneonen, så ville Katrine blive rask. Paolo lærte at spille på bandoneonen og Katrine blev helbredt. Det er den fantastiske baggrundshistorie for, at vi i dag har en italiener, som spiller på den argentinske tangoharmonika, så man tror ,at det er en drøm.
Paolo var på Hillerød Bibliotek for nogle år siden. Vi havde lige fået vores klaver, og jeg var meget spændt på, om Paolo var tilfreds med det. Det var han. Det var nemlig lige sådan et klaver, han havde haft i Italien. Han gav koncert sammen med Lelo Nika og Bo Stief. Koncerten startede i frokoststuen, hvor jeg havde indkøbt delikatesser til dem. Lelo Nika ville dog helst have en syltetøjsmad. Men faktisk havde de havde slet ikke tid til at spise mad for de skulle jo spille sammen, Lelo og Paolo. Og helst allerede inden de skulle ned og stå overfor publikum.
Vi havde kun solgt 12 billetter til koncerten, så jeg var ikke helt tilfreds. Men de publikummer, som overværede koncerten den aften var ovenud lykkelige, og jeg selv havde det sådan, at jeg ville ønske koncerten aldrig stoppede. Nu kan jeg bare glæde mig til at Paolo Russo kommer tilbage d. 30.10. og denne gang sammen med to argentinere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar