mandag den 18. januar 2010

Finansfyrste og kunstsamler


Min weekend bød på et mindeværdigt museumsbesøg på "Davids Samling" i København - efter restaureringen et af byens absolut flotteste museer. Jeg havde aldrig været der før - troede ikke det var noget for mig !
Jeg er stadig høj efter turen gennem den islamiske samling med det smukkeste kunsthåndværk - farver, former, der gjorde mig høj og imponeret af tidligere tiders fantastiske kunstneriske formåen.
Gratis entre og rørende billige kunstkort gør bestemt ikke oplevelsen mindre.
Se deres hjemmeside her

Manden bag museet og det velspækkede fond, der driver museet er finansmanden C.L. David (1878 - 1960) - manden der også forærede Marienborg til den danske stat.

Læs om ham i Kristian Hvidt's biografi fra 2008 : "Kunst & kapital : portræt af C.L. David og hans verden".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar