lørdag den 23. april 2011

Havetid

Her midt i påsken, hvor solen skinner og græsset gror, er der måske tid til lidt havearbejde. Jeg er ikke den store hortonom, men kan egentlig godt lide at få lidt jord under neglene og noget ukrudt væk. Og ukrudt er der meget af i min have - jeg startede nemlig karrieren med at flytte rundt på buske og planter, uvidende om, at der var skvalderkål i haven. Så nu er der skvalderkål overalt. Jeg har opgivet kampen og kalder det i stedet et pænt grønt bunddække. For indrømmet: jeg kan godt lide at gå i haven, men jeg gider ikke knokle i timevis. Der skal også være tid til afslapning på terrassen.

Derfor er jeg meget fan af Grethe Bjerregårds bog: "½ time i haven - den daglige haverunde". Den giver en masse gode råd om de almindelige opgaver som lugning, beskæring, afpudsning og plæneklipning. Der er også praktiske råd om værktøj og redskaber, og den indeholder den mest elementære baggrundsviden om planter og deres trivsel og om ukrudt, sygdomme og skadedyr. Og så påstår Grethe Bjerregaard, at ½ time om dagen i haven er lige så godt som 3-4 timer i weekenden - det tiltaler mig.

Reservér bogen her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar