onsdag den 28. december 2011

Karl Ove Knausgård: Min kamp bind 4

Min største læseoplevelse i 2011 har uden diskussion været Karl Ove Knausgårds selvbiografiske romanserie "Min kamp" - det mest velskrevne - og for mig altopslugende relevante jeg har læst i mange år.
Blændende romankunst - voldsomt privat - og voldsomt almenmenneskeligt. Jeg er fuldstændigt forsvundet ind i Knausgårds hudløse verden.

Prøv at høre Knausgård fortælle om bøgerne i dette nye klip fra NRK, som er optaget efter udgivelsen af det 6. og sidste bind i serien.

På dansk er vi nået til bind 4, hvor han som 18-årig og nybagt student drager til Nord Norge som lærervikar i en lille afsides beliggende fiskerby. Jeg har netop læst de sidste sider - og den holder i den grad !

Du kan bestille bind 4 af Min kamp

Ingen kommentarer:

Send en kommentar