mandag den 9. november 2009

Se lyset i mørket


I weekenden byttede jeg det drivende, danske vintermørke ud med en tur i det varme biografmørke.
Og hvilket godt bytte, når sjælen trænger til lidt lægende balsam og intellektuel opmuntring.
"Departures" - prisbelønnet japansk film handler om de store ting i livet - en roligt fremadskridende og smuk film om en ung musikers svære valg - om kærligheden - om afskeden og om håbet.
Anmelderne var begejstrede - og jeg var det samme. I tilgift blev jeg nok lidt stille inden i og med forhøjet vandstand i øjnene.
"Departures" kan ikke lånes på biblioteket endnu.
Men jeg kan varmt anbefale et par andre film, som har berørt mine nerveender på samme dejlige facon:
"Mit liv som hund" og "The band's visit".

Reserver "Mit liv som hund" her
Reserver "The band's visit" her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar